Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Souvislosti způsobu výchovy v rodině a agresivity u dětí mladšího školního věku
Pokorná, Tereza ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Bakalářská práce se zabývá souvislostmi výchovného stylu v rodině s agresivitou dítěte mladšího školního věku. Ke zjišťování agresivity práce využívá Testu pohádek, k popsání způsobu výchovy pak Dotazníku stylů výchovy v rodině pro děti od 8 do 12 let. V teoretické části nejprve vymezuje období mladšího školního věku s důrazem na změny spojené s výchovou, přístupem rodičů a chováním dítěte. Dále blíže rozpracovává téma výchovy a přístupů k jejímu popisování, zaměřuje se i na jejich dopady na chování dítěte. Poslední část popisuje agresi a agresivitu a snaží se zachytit její specifika u dítěte. Empirická část představuje možnosti zkoumání zpracované problematiky výše zmíněnými metodami a navrhuje další možnosti využití získaných dat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití a aplikace Testu pohádek v České republice (pro chlapce z hlavního města ve věku 6-12 let)
Daňová Jurčová, Ivana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
DAŇOVÁ JURČOVÁ, I. Využití a aplikace Testu pohádek v České republice (pro chlapce z hlavního města ve věku 6-12 let). Praha, 2011. 125 s. Diplomová práce. Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, katedra psychologie. Vedoucí práce: E. Bidlová Práce se zabývá Testem pohádek a jeho uplatněním v České republice. Teoretická část uvádí charakteristiku dětí v předškolním, raném a středním školním věku. Zpracovává význam pohádek pro děti a zaměřuje se na pohádky, které využívá test pohádek. Uvádí do problematiky dětské diagnostiky a podrobněji seznamuje s Testem pohádek. Empirická část se zabývá praktickým užitím Testu pohádek v České republice. Test byl použit u 60 chlapců ve věku 6-12 let z hlavního města. Získaná data byla porovnávána u 6-7letých dětí s jiným krajem a u dětí 8-12 letých s testem CPQ a Dotazníkem stylů výchovy s využitím korelační analýzy. Získaná data ukazují, že Test pohádek je i v České republice dobrým diagnostickým nástrojem s širokým uplatněním. Snad bude brzy standardizován i pro Českou republiku. KLÍČOVÁ SLOVA: předškolní věk, školní věk, pohádky, interpretace pohádek, psychodiagnostika, Test pohádek.
Využití a aplikace Testu pohádek v České republice na vybraném vzorku šesti a sedmiletých dětí
Průchová, Petra ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Resumé Test pohádek je projektivní osobnostní test pro d ti ve v ku 6 12 let. Je zalo en na asociacích mezi pohádkami a nev domými procesy. Cílem testu je postihnout osobnostní profil jedince a získat informace jak o jeho vlastnostech, tak o jejich vzájemných vztazích. Lze je také vyu ít jako nástroj k zhodnocení osobnostního vývoje, k hodnocení motiva ních tendencí i jako metodu pro srovnávací výzkum. Test pohádek byl standardizován v p ti zemích sv ta ecku, Rusku, ín , Indii a Turecku, v sou asné dob probíhají snahy o vytvo ení norem také v eské republice. Na jejich vytvá ení by se m la podílet i tato práce, a to sb rem a vyhodnocením dat od vybraného vzorku esti a sedmiletých respondent . Klí ová slova Pohádky, interpretace pohádek, projektivní testy, Test pohádek, mlad í kolní v k.
Vývoj a mezikulturní srovnání agrese u dětí mladšího školního věku
Bergerová, Hana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dětské agrese. Zaměřuje se na druhy agrese, specifika dětské agrese v jednotlivých vývojových stádiích, vývojové trajektorie agrese, genderové rozdíly v projevech agrese, determinanty agrese, teorie původu genderových rozdílů v projevech agrese a mezinárodní porovnání agrese. Práce prozkoumává specifika agrese u českého vzorku, porovnává české výsledky s hodnotami dalších zemí (Řecko, Francie, Německo, Itálie, Turecko, Čína, Indie, Venezuela, Kolumbie, Mexiko a Peru), zkoumá vliv věku, pohlaví a sourozeneckých konstelací na projevy agrese. Hodnoty českého vzorku patřily v porovnání s výše zmiňovanými zeměmi mezi nejnižší. Při porovnání celkové agrese dle věku, dle pohlaví a dle pořadí narození nebyl mezi jednotlivými skupinami objeven signifikantní rozdíl. Klíčová slova: Relační agrese, fyzická agrese, vývojové trajektorie agrese, Test pohádek
Souvislosti způsobu výchovy v rodině a agresivity u dětí mladšího školního věku
Pokorná, Tereza ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Bakalářská práce se zabývá souvislostmi výchovného stylu v rodině s agresivitou dítěte mladšího školního věku. Ke zjišťování agresivity práce využívá Testu pohádek, k popsání způsobu výchovy pak Dotazníku stylů výchovy v rodině pro děti od 8 do 12 let. V teoretické části nejprve vymezuje období mladšího školního věku s důrazem na změny spojené s výchovou, přístupem rodičů a chováním dítěte. Dále blíže rozpracovává téma výchovy a přístupů k jejímu popisování, zaměřuje se i na jejich dopady na chování dítěte. Poslední část popisuje agresi a agresivitu a snaží se zachytit její specifika u dítěte. Empirická část představuje možnosti zkoumání zpracované problematiky výše zmíněnými metodami a navrhuje další možnosti využití získaných dat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití a aplikace Testu pohádek v České republice (pro chlapce z hlavního města ve věku 6-12 let)
Daňová Jurčová, Ivana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
DAŇOVÁ JURČOVÁ, I. Využití a aplikace Testu pohádek v České republice (pro chlapce z hlavního města ve věku 6-12 let). Praha, 2011. 125 s. Diplomová práce. Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, katedra psychologie. Vedoucí práce: E. Bidlová Práce se zabývá Testem pohádek a jeho uplatněním v České republice. Teoretická část uvádí charakteristiku dětí v předškolním, raném a středním školním věku. Zpracovává význam pohádek pro děti a zaměřuje se na pohádky, které využívá test pohádek. Uvádí do problematiky dětské diagnostiky a podrobněji seznamuje s Testem pohádek. Empirická část se zabývá praktickým užitím Testu pohádek v České republice. Test byl použit u 60 chlapců ve věku 6-12 let z hlavního města. Získaná data byla porovnávána u 6-7letých dětí s jiným krajem a u dětí 8-12 letých s testem CPQ a Dotazníkem stylů výchovy s využitím korelační analýzy. Získaná data ukazují, že Test pohádek je i v České republice dobrým diagnostickým nástrojem s širokým uplatněním. Snad bude brzy standardizován i pro Českou republiku. KLÍČOVÁ SLOVA: předškolní věk, školní věk, pohádky, interpretace pohádek, psychodiagnostika, Test pohádek.
Využití a aplikace Testu pohádek v České republice na vybraném vzorku šesti a sedmiletých dětí
Průchová, Petra ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Resumé Test pohádek je projektivní osobnostní test pro d ti ve v ku 6 12 let. Je zalo en na asociacích mezi pohádkami a nev domými procesy. Cílem testu je postihnout osobnostní profil jedince a získat informace jak o jeho vlastnostech, tak o jejich vzájemných vztazích. Lze je také vyu ít jako nástroj k zhodnocení osobnostního vývoje, k hodnocení motiva ních tendencí i jako metodu pro srovnávací výzkum. Test pohádek byl standardizován v p ti zemích sv ta ecku, Rusku, ín , Indii a Turecku, v sou asné dob probíhají snahy o vytvo ení norem také v eské republice. Na jejich vytvá ení by se m la podílet i tato práce, a to sb rem a vyhodnocením dat od vybraného vzorku esti a sedmiletých respondent . Klí ová slova Pohádky, interpretace pohádek, projektivní testy, Test pohádek, mlad í kolní v k.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.